Stovykla „Motyvatorius" 6-8 kl. mokiniams
- Paskelbė : Mindaugas
- Paskelbta: 2023-10-02
- Kategorija: Projektinė veikla
Tūkstantmečio mokyklų programa
Šiaulių Ragainės progimnazija įgyvendindama švietimo pažangos programą „Tūkstantmečio mokyklos“, skirtą ugdymo kokybės gerinimui ir mokinių pasiekimų atotrūkio mažinimui tarp savivaldybių ir savivaldybių mokyklų, įgyvendino priemonę „Patirtinių stovyklų mokiniams organizavimas“.
2023 m. rugsėjo 25-28 d. 30 Ragainės progimnazijos 6-8 kl. mokinių dalyvavo 4 dienų stovykloje „Motyvatorius“ Molėtų rajone.
Stovyklos veiklos buvo nukreiptos į tai, kad vaikai išmoktų bendrauti ir veikti kartu, atrastų savo pomėgius, aktyviai dalyvautų, nugalėtų baimes ir įgytų daugiau motyvacijos veikti, nebijoti siekti ambicingesnių, aukštesnių tikslų. Atsižvelgiant į keliamus tikslus, jau pirminiame stovyklos organizavimo etape siekta nuteikti mokinius stengtis siekiant tikslo. Norintys dalyvauti stovykloje turėjo pateikti motyvacinį laišką, užpildyti paraišką, laiku pateikti dokumentus atrankos komisijai.
Pirmoji diena stovykloje prasidėjo nuo bendrystės. Buvo organizuojami žaidimai, kurie padėjo pamatyti vienas kitą, suprasti bendrus pomėgius, tarpusavio panašumus bei skirtumus. Įsibėgėjus dienai, prasidėjo įvairūs iššūkiai. Komandinėse veiklose po truputį atsiskleidė mokinių pasitikėjimas vienas kitu, drąsa suklysti. Išryškėjo tai, kaip jie veikia komandoje. Kad mokiniai galėtų geriau įsisavinti išgyventas patirtis, po kiekvienos veiklos vyko aptarimai, pokalbiai, refleksijos. Žinoma, stovykloje netrūko ir skanaus maisto. Prieš valgį visuomet mokomasi išreikšti dėkingumą, net ir už savaime suprantamus dalykus. Pirmos dienos vakaras baigėsi aktyviu komandiniu žaidimu, kuris pareikalavo iš mokinių ištvermės, komandiškumo ir atidumo, kad pavyktų užduotį įveikti iki galo. Vakarui besibaigiant, mokiniai dalinosi, ką patyrė per savo pirmą dieną stovykloje: įvertino, kaip jiems sekėsi veikti ir pasakojo, ką darytų kitaip, jei gautų šansą šią dieną nugyventi iš naujo.
Antra stovyklos diena prasidėjo „Whatansietišku“ žadintuvu ir ryto mankšta. Pirmoje dienos dalyje pagrindinė tema buvo - aš ir mano svajonės. Mokiniai keliavo į žygį su tam tikromis užduotimis, kurios padėjo išgirsti savo mintis, analizuoti savo jausmus ir atrasti naujas svajones. Po skanių pietų ir poilsio laiko vyko naujos tarpusavio pažintys. Pokalbiai netikėtomis temomis, kuriuose dar labiau sustiprėjo komandos tarpusavio ryšys. Mokiniai refleksijos metu pastebėjo, kad pokalbiai padėjo užmegzti ir naujas draugystes. Viena iš veiklų skatino suprasti, kaip svarbu išgirsti kitą, koks svarbus yra kiekvienas žodis, nes nėra savaime suprantamų dalykų. Diena baigėsi veikla, kuri atskleidė grupės kūrybiškumą. Planavimas, organizavimas ir kiekvieno mokinio indėlis buvo labai svarbus, kad pasirodymas ant scenos įvyktų. Per visos dienos aptarimą komanda pasakojo, kad diena buvo kupina įspūdžių, naujų atradimų ir savęs pažinimo.
Trečia stovyklos diena prasidėjo nuo gebėjimo atrasti savyje motyvacijos užbaigti pradėtus procesus ir gebėjimą pasirūpinti kitais. Stovyklos dalyviai mokėsi, kad sėkmė priklauso ne tik nuo jų pačių, bet ir nuo aplinkoje esančių žmonių. Veiklos atskleidė, kad ėjimas iki tikslo yra svarbus, bet reikia išmokti priimti ir pralaimėjimą. Antroje dienos pusėje mokiniai gavo įrankius, kaip pradėti pokalbį, kai trūksta drąsos, kaip tą pokalbį išlaikyti. Mokydamiesi improvizacijos, lavino įgūdį greitai reaguoti ir prisitaikyti situacijoje. Antra dienos pusė prasidėjo klausimų - atsakymų sesija. Merginos ir vaikinai atskirose grupėse diskutavo apie jiems rūpimus klausimus. Vakaras baigėsi talentų šou. Kiekvienas turėjo progą būti scenoje ir „perlipti” savo scenos baimę.
Stovyklos metu vyko įvairios skirtingos veiklos. Jų metu dalyviai galėjo pastebėti save, savo veikimo instrukcijas, įpročius, kaip jaučiasi vienokiose ir kitokiose situacijose, kokią įtaką jų veiksmai daro kitiems ir aplinkai. Stovyklos metu mokiniai analizavo savo jausmus, atrado naujų tikslų ir svajonių. Pasitelkus improvizacinius žaidimus, buvo sukurtos sąlygos susidurti su viešo kalbėjimo baime, o taip pat galimybė išjudinti ir atskleisti savo kūrybiškumą. Mokiniai gavo daug progų patirti, kodėl yra svarbus kitų palaikymas, kaip ugdyti drąsą ir pasitikėjimą savimi kalbant žmonių grupei ar bendraujant su mažai pažįstamu žmogumi, kaip save motyvuoti ir palaikyti, kokie jausmai aplanko, kai susiduri su savo baimėmis, kaip jas įveikti ar su jomis susidraugauti. Dalyviai suprato, kad siekiant savo svajonių ir tikslų yra svarbus ne tik rezultatas, bet ir išgyventas procesas.
Mokiniai, grįžę iš stovyklos, savo įspūdžiais ir patirtimis dalijosi su klasės draugais, mokyklos bendruomene. Aptarė, kaip jautėsi ir ko išmoko dalyvaudami įvairiose veiklose, kaip tai paveikė jų santykius su aplinkiniais: mokytojais, bendraamžiais, tėvais. Klasių susirinkimuose stovykloje dalyvavusių vaikų tėvai pasidalino savo vaikų emocijomis, įvertino jų elgesio pokyčius. Stovyklos organizavimas ir joje vykdytos veiklos leidžia tiek mokytojams, tiek tėvams atrasti ir praktiškai išbandyti naujus, efektyvesnius metodus telkiant ir motyvuojant mokinius kryptingai siekti aukštesnių mokymosi rezultatų ir asmeninės pažangos.
Programa finansuojama #NextGenationEU lėšomis. Programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
1 stovyklos diena
Pirmoji diena stovykloje prasidėjo nuo bendrystės. Žaidimai, kurie leido pamatyti vienas kitą, suprasti bendrus pomėgius ir kitus tarpusavio panašumus bei skirtumus. Įsibėgėjus dienai, prasidėjo įvairūs iššūkiai. Tai komandinės veiklos, kuriose po truputį atsiskleidžia mokinių pasitikėjimas vienas kitu, drąsa suklysti ir tai, kaip jie veikia komandoje. Kad mokiniai galėtų geriau įsisavinti išgyventas patirtis, po kiekvienos veiklos seka aptarimai, pokalbiai, refleksijos. Žinoma, stovykloje netrūksta ir skanaus maisto, prieš kurį visuomet mokomasi dėkingumo, net ir už savaime suprantamus dalykus. Pirmos dienos vakaras baigėsi aktyviu komandiniu žaidimu, kuris pareikalavo iš mokinių ištvermės, komandiškumo ir atidumo, kad pavyktų užduotį įveikti iki galo. Vakarui besibaigiant, mokiniai dalinosi, ką patyrė per savo pirmą dieną stovykloje: įvertino, kaip jiems sekėsi veikti ir pasakojo, ką darytų kitaip, jei gautų šansą šią dieną nugyventi iš naujo.
2 stovyklos diena
30 Ragainės progimnazijos mokinių dalyvauja „Tūkstantmečio mokyklos“ projekto 4 dienų stovykloje „Motyvatorius“. Antra stovyklos diena prasidėjo Whatansietišku žadintuvu ir ryto mankšta. Pirmoje dienos dalyje pagrindinė tema buvo - aš ir mano svajonės. Mokiniai keliavo į žygį su tam tikromis užduotimis, kurios leido išgirsti savo mintis, analizuoti savo jausmus ir atrasti naujų svajonių. Po skanių pietų ir poilsio laiko vyko naujos tarpusavio pažintys. Pokalbiai netikėtomis temomis, kurie dar labiau stiprino komandos tarpusavio ryšį. Mokiniai refleksijos metu dalinosi, kad pokalbiai padėjo užmegzti ir naujas draugystes. Taip pat dar viena iš veiklų skatino suprasti, kaip svarbu išgirsti kitą, koks svarbus yra kiekvienas žodis, nes nėra savaime suprantamų dalykų. Diena baigėsi veikla, kuri atskleidė grupės kūrybiškumą. Planavimas, organizavimas ir kiekvieno mokinio indėlis buvo labai svarbus, kad pasirodymas ant scenos įvyktų. Per visos dienos aptarimą komanda pasakojo, kad diena buvo kupina įspūdžių, naujų atradimų ir savęs pažinimo.
3 stovyklos diena
30 Ragainės progimnazijos mokinių dalyvauja „Tūkstantmečio mokyklos“ projekto 4 dienų stovykloje „Motyvatorius“.Trečia stovyklos diena prasidėjo nuo gebėjimo atrasti savyje motyvacijos užbaigti pradėtus procesus ir gebėjimą pasirūpinti kitais. Stovyklos dalyviai mokėsi, kad sėkmė priklauso ne tik nuo jų pačių, bet ir nuo aplinkoje esančių žmonių. Veiklos atskleidė, kad ėjimas iki tikslo yra svarbus ir reikia išmokti priimti pralaimėjimą. Antroje dienos pusėje mokiniai gavo įrankius, kaip pradėti pokalbį, kai trūksta drąsos, kaip tą pokalbį išlaikyti. Mokydamiesi improvizacijos, lavino įgūdį greitai reaguoti ir prisitaikyti situacijoje. Antra dienos pusė prasidėjo klausimų - atsakymų sesija. Merginos ir vaikinai atskirose grupėse diskutavo apie jiems rūpimus klausimus. Vakaras baigėsi talentų šou. Kiekvienas turėjo progą būti scenoje ir „perlipti” savo scenos baimę.
4 stovyklos diena
Paskutinioji stovyklos diena prasidėjo kiek kitokia rytine mankšta - mes šokome! Iškart po pusryčių dalyviai grįžo prie komandinės užduoties, kurios per visas dienas nepavyko užbaigti iki galo, o šios paskutinės dienos kartas buvo kitoks. Tikslo pasiekimas buvo labai greitas ir efektyvus. Visos stovyklos veiklos išjudino mokinius, sušildė tarpusavio ryšį, leido vieniems kitus labiau pajausti, tad šią paskutinę dieną buvo lengviau pamatyti save komandoje ir suprasti, kad kiekvieno žmogaus veiksmas turi įtakos visų komandos narių sėkmei arba nesėkmei.
Šis užduoties užbaigimas ir sėkmingi paskutinieji bandymai taip pat atskleidė, kad ne viskas pavyksta iš pirmo karto, bet viskas yra įmanoma įdėjus pakankamai pastangų, susikoncentravus bei palaikant vienas kitą.
Stovyklai besibaigiant laukė paskutinis aptarimas - refleksija. Tai bene svarbiausia viso proceso dalis. Jos metu mokiniai įsivertino, kokie jie atvyko ir kokie išvyko iš šios stovyklos. Dauguma jų paminėjo, kad išvyksta drąsesni, labiau motyvuoti ir atversni, įsikvėpę, įgavę naujų žinių, patirties ir įrankių, pailsėję nuo ekranų ir patyrę, kad galima bendrauti ir išgyventi be jų.
Visos stovyklos metu vyko įvairių skirtingų veiklų. Jų metu dalyviai galėjo pastebėti save, savo veikimo instrukcijas, įpročius, kaip jaučiasi vienokiose ir kitokiose situacijose, kokią įtaką jų veiksmai daro kitiems ir aplinkai. Stovyklos metu jie taip pat analizavo savo jausmus, atrado naujų tikslų ir svajonių. Pasitelkus improvizacinius žaidimus, buvo sukurtos sąlygos susidurti su viešo kalbėjimo baime, o taip pat galimybė išjudinti ir praskleisti savo kūrybiškumą.
Mokiniai gavo daug progų patirti, kodėl yra svarbus kitų palaikymas, kaip ugdyti drąsą ir pasitikėjimą savimi kalbant žmonių grupei ar bendraujant su mažai pažįstamu žmogumi, kaip save motyvuoti ir palaikyti, kokie jausmai aplanko, kai susiduri su savo baime, kaip jas įveikti ar su jomis susidraugauti, o taip pat, kad siekiant savo svajonių ir tikslų yra svarbus ne tik rezultatas, bet ir išgyventas procesas.
-
- Paskelbta: 2023-09-30
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2023-09-19
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2023-06-19
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2023-02-24
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2022-12-14
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2022-12-05
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2022-11-15
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2022-10-25
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2022-10-18
- Kategorija: Projektinė veikla