Tarptautinio Erasmus + projekto „Steam ugdymo tobulinimas integruojant darnaus vystymosi principus“ mokytojų tobulinimosi kursai Tenerifėje

2024 m. tęsiant tarptautinio Erasmus+ projekto "STEAM ugdymo tobulinimas integruojant darnaus vystymo principus" įgyvendinimą, kovo 11 – 16 d. Ragainės progimnazijos mokytojos Klelija Rakštytė ir Loreta Krasnickienė dalyvavo mokytojų tobulinimosi kursuose „Experiential learning in Tenerife: Through Nature and History” Tenerifės sostinėje Santa Kruze.
Kursų tema buvo pasirinkta neatsitiktinai. Patyriminis ugdymas tampa vis svarbesniu šiuolaikinės mokyklos kontekste, kur vis daugiau dėmesio skiriama ne tik žinių perdavimui, bet ir gebėjimams, kurie leidžia adaptuotis, kurti, spręsti problemas ir kritiškai mąstyti. Šiandieninėje visuomenėje svarbu, kad mokiniams būtų ugdomos kompetencijos, kurios padės jiems efektyviai funkcionuoti ir kurti savo gyvenimą. Patyriminis ugdymas yra orientuotas į tai, kad mokiniai mokytųsi per patirtį, tiesioginį sąveikavimą su aplinka ir situacijomis. Tai reiškia, kad mokyklos turi kurti aplinkas, kuriose mokiniai gali eksperimentuoti, tyrinėti, kurti, bendrauti ir išmokti iš savo patirties. Tokios patirties pagrindu mokiniai geriau suvokia mokomąją medžiagą, lengviau ją prisimena ir gali ją pritaikyti įvairiose situacijose. Be to, patyriminis ugdymas skatina kūrybiškumą ir inovacijas. Mokiniai, turintys galimybę eksperimentuoti ir ieškoti naujų sprendimų, tampa kūrybingesni ir inovatyvesni. Patyriminis ugdymas skatina bendradarbiavimą ir komandinį darbą. Šie įgūdžiai yra nepaprastai svarbūs šiandieninėje visuomenėje, kurioje daugybė iššūkių gali būti įveikiami tik bendradarbiaujant. Visų šių priežasčių kontekste, patyriminis ugdymas tampa ne tik pedagoginio proceso dalimi, bet ir svarbia priemone ruošiant mokinius sėkmingai įsisavinti šiuolaikinės visuomenės iššūkius bei įgyti įgūdžių, būtinų sėkmingam ir turiningam gyvenimui. Patyriminį mokymą mes dažnai labai supaprastiname ir galvojame, kad jis naudotinas tik gamtos moksluose. Patyriminis mokymasis taip pat sėkmingai gali būti taikomas ir doriniame ugdyme, kalbų, socialinių mokslų, menų ir kitose pamokose.
Šiuose tobulinimosi kursuose mokytojos susipažino su patyriminio mokymosi koncepcija ir praktika, nuostabia Kanarų salų gamtos istorija ir įspūdingu kultūros paveldu. Išeidami iš auditorijos kursų dalyviai dalyvavo smagiose aktyviose ir interaktyviose veiklose, pajuto pagrindinius patyriminio mokymosi principus ir naudą – mokymąsi veikiant! Dalyviai apžiūrėjo neįtikėtinų gamtos jėgų suformuotą kraštovaizdį, susipažino su unikaliu augalų ir gyvūnų pasauliu, pabuvojo istorinėse lankytinose vietose (Guimar, Kandelarijos, Tagananos miesteliuose, Gamtos ir archeologijos muziejuje, didžiausiame Tenerifės Garsia Sanabria parke, pažintiniame lavos take, keliavo serpantino keliu per Mascos tarpeklį), mokėsi senovinių vietinių gyventojų įgūdžių, kurie buvo beveik beišnykstantys, bet šiuo metu jau yra įtraukti į UNESCO saugomų nematerialaus kultūros paveldo vertybių sąrašą. Šio kurso pabaigoje kursų dalyvės galėjo geriau įvertinti gamtos pasaulio unikalumą ir turtingą šių salų kultūros paveldą, taip pat įgijo įžvalgų, kaip pritaikyti patyriminį mokymąsi, kad mokymas būtų įtraukesnis ir linksmesnis.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Mano dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas