Šiaulių Ragainės progimnazija

Ragainės progimnazijos mokinių ir mokytojų patirtys Prancūzijoje: mokomės, bendradarbiaujame, atrandame

Ragainės progimnazijos mokinių ir mokytojų patirtys Prancūzijoje: mokomės, bendradarbiaujame, atrandame

2025 m. spalio 12–18 d. Šiaulių Ragainės progimnazijos mokinių ir mokytojų grupė dalyvavo Erasmus+ programos mokinių mobilumo ir darbo stebėjimo vizite Prancūzijoje, Bordo regione, Castelnau-de-Médoc Canterane mokykloje. Ši išvyka buvo svarbi projekto dalis, kurios tikslas – tobulinti mokytojų kompetencijas planuojant holistinį ugdymo turinį, integruojant STEAM (ypač inžinerijos) elementus, bei skatinti mokinių ir mokytojų projektinio mokymo(si) modelio praktiką, grindžiamą komandinio darbo ir bendradarbiavimo principais.

Aštuoni Ragainės progimnazijos mokiniai – Amilė, Liucija, Danielė, Viltė, Aistė, Jonas ir Edgaras – savaitę gyveno prancūzų šeimose, kur buvo svetingai priimti ir turėjo galimybę iš arti pažinti Prancūzijos kultūrą, tradicijas bei kasdienybę.

Gyvenimas šeimose leido mokiniams tobulinti komunikavimo, kultūrinio suvokimo, savarankiškumo ir bendradarbiavimo įgūdžius, o kartu auginti pasitikėjimą savimi. Savaitės veiklos buvo įvairiapusės – jos apėmė tiek formalųjį, tiek neformalųjį mokymąsi, skatino kūrybiškumą, atsakomybę ir tarptautiškumą.

Mokinius lydėjo ir Canterane mokyklos veiklą stebėjo Ragainės progimnazijos ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjos Lijana ir Ingrida bei mokytojos Klelija ir Loreta. Pedagogės dalyvavo darbo stebėjimo veiklose, lankėsi pamokose, bendravo su prancūzų kolegomis, dalijosi patirtimi apie ugdymo procesų organizavimą, mokinių įtraukimą ir STEAM metodikos taikymą. Ši patirtis padėjo gilinti supratimą, kaip praktikoje įgyvendinti holistinį ugdymą ir kaip projektinis mokymasis skatina mokinių pažangą ir motyvaciją.

Kiekviena vizito diena buvo kupina įspūdžių ir atradimų:

• Spalio 13 d. – pirmoji diena Canterane mokykloje. Mokiniai tapo šios mokyklos bendruomenės dalimi, lankėsi pamokose, o mokytojos stebėjo ugdymo procesą.

• Spalio 14 d. – išvyka į Arkašono miestelį prie Atlanto vandenyno. Dalyviai plaukiojo laivu po Arkašono įlanką, aplankė įspūdingą Pilos kopą, didžiausią Europoje smėlio kalvą.

• Spalio 15 d. – edukacinė kelionė į Bordo miestą. Mokiniai tyrinėjo miesto architektūrą ir istorinius objektus, atliko stebėjimo ir kūrybines užduotis, kurios skatino komandinius gebėjimus ir kūrybiškumą.

• Spalio 16 d. – mokomoji išvyka į Solako (Soulac-sur-Mer) kurortą Atlanto pakrantėje. Dalyviai klausėsi gidės pasakojimo apie miestelio istoriją, aplankė į UNESCO pasaulio paveldą įtrauktą Motinos Teresės baziliką, o paplūdimyje dalyvavo aplinkosaugos edukacijoje – rinko ir rūšiavo šiukšles, tyrinėjo pakrantės erozijos padarinius.

• Spalio 17 d. – paskutinė darbo diena mokykloje. Įvyko baigiamasis Erasmus+ renginys, kurio metu mokiniai pristatė Lietuvos, Šiaulių miesto ir Ragainės progimnazijos pristatymus. Visiems dalyviams įteikti sertifikatai, patvirtinantys jų dalyvavimą tarptautinėje mobilumo veikloje.

Kelionės pabaigoje mokiniai jautriai atsisveikino su juos priėmusiomis šeimomis ir naujais bičiuliais. Vizitas Prancūzijoje tapo ne tik kultūrine patirtimi, bet ir praktiniu mokymosi procesu, stiprinančiu dalyvių inžinerines, gamtamokslines, socialines ir pilietines kompetencijas.

Ši Erasmus+ mobilumo veikla dar kartą patvirtino, kad mokymasis per patirtį, bendradarbiavimą ir tarptautinį bendravimą – tai kelias į šiuolaikinį, visapusišką ugdymą, padedantį auginti smalsų, kūrybišką ir atsakingą jauną žmogų.

Informaciją parengė mokytoja Loreta Krasnickienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Mano dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas