Projekto Nr. 10-011-P-0001
Projekto trukmė 2023 m. gegužės 11 d. – 2025 m. birželio 30 d.
Projekto vertė 113 376 623,67 Eur Finansavimo suma 112 705 422,13 Eur
Projekto aprašymas
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos I“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
Projekto tikslas – sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo (-si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti Lietuvos savivaldybėse. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 22 Lietuvos savivaldybėse ir 93 mokyklose (TŪM programos I srautas).
Projekto veiklos:
- mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;
- infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;
- mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;
- konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;
- projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos).
Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai. Projekto tikslinės grupės - bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.
Šiaulių Ragainės progimnazija yra projekto partnerė ir įgyvendina 1-3, 5 punktuose numatytas veiklas:
- Stiprins mokyklų vadovų ir pedagoginių darbuotojų kompetencijas.
- Organizuos patyrimines stovyklas mokiniams, „STEAM spintos“ techninės kūrybos stovyklos mokyklos ir miesto mokiniams.
- Organizuos Lietuvos inžinerinių mokyklų tinklo mokytojų kūrybinę vasaros stovyklą.
- Organizuos tarpmokyklines stažuotes VIP ir Inžinerinių mokyklų tinklo mokyklose.
- Stažuosis nacionaliniame STEAM centre Anglijoje (National STEM Learning Centre) kartu su partneriu Didžiosios Britanijos Jorko universitetu.
- Organizuos Lietuvos inžinerinių mokyklų išradėjų festivalį „Kūrėjų mugė Maker Faire“.
- Atnaujins ir sukurs naujas aplinkas pagal universalaus dizaino principus, siekiant pašalinti fizinius barjerus ir užtikrinti laisvą judėjimą, sukurs sąlygas diferencijuotam vaikų ugdymui, švietimo pagalbai suteikti, prisitaikant prie jų individualių poreikių (įrengiamos lengvai transformuojamos grupinio ir individualaus darbo ir poilsio vietos).
- Atnaujins baldus, įrangą ir priemones, įrengs patalpas pagal universalaus dizaino principus.
- Įkurs pagalbos bendruomenei centrą „PIPL“ (priimu, išklausau, patariu - laimime).
- Įkurs žinių laboratoriją „Key Lab’as“ (dalykinės konsultacijos skirtingų gebėjimų mokiniams po pamokų).
- Dalį meninės krypties ar integruotų pamokų organizuos netradicinėse ir/ar kultūrinėse aplinkose („mokykla be sienų“ principu).
- Įgyvendins ilgalaikį projektą „Saulės ratu“.
- Įgyvendins kūrybines dirbtuves.
- Įkurs STREAM erdves/ laboratorijas
- Koordinuos STEAM veiklas.
- Kurs naujas bei vystys esamas STEAM neformaliojo ugdymo veiklas.
Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).
Siekiami rezultatai
- Gerinti mokinių pasiekimus Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose:
- Gerinti pedagoginių darbuotojų bendradarbiavimą bei mokyklų tinklaveiką įtraukiojo, STEAM ir kultūrinio ugdymo srityse;
- Didinti formalaus ir neformalaus ugdymo infrastruktūros prieinamumą visiems savivaldybės mokiniams.
- Tobulinti ugdymo(-si) formų ir metodų kokybę bei didinti jų įvairovę: 2.1. Plėtoti tiksliųjų, inžinerinių, gamtos mokslų dalykų ir kultūrinio ugdymo integraciją;
- Kurti, atnaujinti ir diegti įtraukiojo ugdymo metodikas bendrojo ugdymo mokyklose;
- Didinti kultūrinio ugdymo galimybes, sudarant sąlygas mokinių saviraiškai, užimtumui, socializacijai ir gebėjimų plėtotei.
- Stiprinti ir įgalinti mokyklų bendruomenes veiklai:
- Skatinti mokyklų vadovų, mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų lyderystę; 3.2. Tobulinti pedagoginio personalo kompetencijas ir kvalifikaciją;
- Užtikrinti pilnavertes darbo sąlygas, siekiant didinti mokytojų motyvaciją ir įsitraukimą bei pritraukti jaunų mokytojų į Savivaldybę.
Veiklos